Skip to main content

Research activity

Cultural History Magazines


Magazines, a major instrument of the development and dissemination of trends and ideas throughout the 20th century, appear today as an unexplored area of the cultural history of France - while used more and more as a source by historians, magazines still remain a poorly known medium. However, a successful study of the evolution of media and leisure in France cannot overlook the role of those publications. An historical study of this specific medium, of its circulation, of its relation to the advertisement industry, – an investigation into periodicals, whether leisure or news magazines, that offer a significant role to iconography – are thus among the essential steps toward a better understanding of the role of magazines in the culture and acculturation of France.

Calendar

05/11/2010 (All day) Groupes de travail
Creuset d’élaboration et de diffusion de la culture au XXe siècle, la presse magazine apparaît aujourd’hui comme une zone d’ombre de l’histoire...
03/12/2010 (All day) Groupes de travail
Creuset d’élaboration et de diffusion de la culture au XXe siècle, la presse magazine apparaît aujourd’hui comme une zone d’ombre de l’histoire...
14/01/2011 (All day) Groupes de travail
Creuset d’élaboration et de diffusion de la culture au XXe siècle, la presse magazine apparaît aujourd’hui comme une zone d’ombre de l’histoire...
18/02/2011 (All day) Groupes de travail
Creuset d’élaboration et de diffusion de la culture au XXe siècle, la presse magazine apparaît aujourd’hui comme une zone d’ombre de l’histoire...
13/05/2011 (All day) Groupes de travail
Creuset d’élaboration et de diffusion de la culture au XXe siècle, la presse magazine apparaît aujourd’hui comme une zone d’ombre de l’histoire...